Értékrendünk
Stratégiai irány és elszámoltathatóság
2008 óta a Global Diversity & Inclusion Council (Globális Sokszínűség és Befogadás Tanács) a vezető erő a Sandoznál a sokszínűség, a befogadás terén. Olyan témaköröket céloz meg, mint a sokszínű tehetség, egy befogadó kultúra építése, továbbá azoknak a piaci lehetőségeknek a felkutatása, melyekkel ki tudjuk szolgálni a sokszínű, eddig nem megfelelően ellátott betegeket. A Global D&I Council az üzleti élet sokszínűségét hangsúlyozza, és segít elindítani a legfontosabb vezetői, új munkatársakat toborzó, képzési, mentoráló és egyéb, a sokszínűséget középpontba helyező programjainkat, úgy globálisan, mint a kulcsfontosságú helyi piacokon.
A legjobb akkor lehetsz, ha a legjobbakat vonzod magadhoz
A mi jövőképünk az, hogy egy befogadó, a sokszínűséget értékelő, nagy teljesítményre képes környezet révén piacvezető céggé váljunk a generikus gyógyszerek területén. Stratégiánk része a toborzási erőfeszítések további növelése szerte a világban, amellyel magunkhoz vonzzuk a valóban sokszínű háttérrel rendelkező, tehetséges jelentkezőket abban a 160 országban, melyekben cégünk működik. A sokszínű tehetségek magunkhoz vonzása és megtartása versenyelőnyt biztosít számunkra a tehetségekért folytatott globális küzdelemben.
Lehetővé tesszük munkatársainknak, hogy elérjék teljesítőképességük maximumát
Mi nem csupán megtalálni akarjuk a legjobb munkatársakat: biztosak akarunk lenni abban is, hogy minden alkalmazottunk megkapja azt az iránymutatást és megfelelő forrást, amellyel képesek teljesítőképességük maximumát nyújtani. Létrehoztunk olyan vezetésfejlesztési kezdeményezéseket, amelyekkel munkatársainkat végig tudjuk kísérni ezen az úton. 2010-ben elindítottuk a Sandoz Leadership Experience (Sandoz-vezetői tapasztalat) programot, amely folyamatos vezetői képzéssel neveli ki a vezetők következő generációját. 2011-ben útjára bocsájtottuk a Women @ Sandoz (Nők a Sandoznál) vezetői programunkat, amellyel felkutathatjuk és fejleszthetjük a jövőben majd felsőbb pozíciókat betöltő, tehetséges női munkatársainkat. Nemrégiben jelentettük be új, alkalmazotti hálózatunkat, Global Women in Leadership (WiL) (Nők a vezetésben); ez a kezdeményezés a ranglétra bármely fokán álló női munkatársunknak kínál támogatást a fejlődéshez, valamint eszközöket a szakmai kapcsolatok kiépítéséhez.
Befogadáson alapuló kultúra építése – vállalati prioritás és személyes felelősség
Ahhoz, hogy elérhessük célunkat, nevezetesen megfizethető, hozzáférhető gyógyszereket biztosítsunk a világ minden táján élő betegeknek, a Sandoz minden dolgozójának részvételére szükség van. Ebből következően minden alkalmazottunktól elvárható a mentorálásban és munkaerő-toborzásban való részvétel, valamint a kollégák támogatása. Ugyancsak minden munkatársunk kötelessége egymás méltóságának elismerése és a tisztelet megadása – a legújabb alkalmazottól a legidősebb kollégáig. Ennek érdekében kifejlesztettük az Inclusive Leadership tréninget („Befogadó vezető” képzés); ez a program az átfogó vezetés fontosságára összpontosít, amivel tovább építhetjük és fenntarthatjuk nagy teljesítményre képes kultúránkat.
A képzések mellett a sokszínűség és befogadás megismertetésére és terjesztésére is fokuszálunk, a negyedévente megjelenő D&I Newsletter (Sokszínűség és Befogadás Hírlevél) kiadványban, a dolgozók számára szerkeszett Connect magazinban és a globális Townhall találkozókon keresztül. 2011 óta adjuk ki a globális Diversity & Inclusion Annual Reportot (Sokszínűség és Befogadás Éves Jelentés), ami kiemeli világszerte jelenlévő programjainkat és kezdeményezéseinket. Végezetül, 2008 óta ismerjük el a sokszínűség és befogadás (D&I) területén elért eredményeket a Sandoz D&I Annual Awards (Sandoz Sokszínűség és Befogadás Éves Díj) odaítélésével. Ezt a díjat azok kaphatják meg, akik jelentős mértékben hozzájárulnak a sokszínűség és befogadó környezet kialakításához.
Az üzletmenet bővülése a sokszínűség támogatásával érhető el a piacon
Azzal, hogy forrásokat fektet be a különböző betegcsoportok és sokszínű igényeik megértésébe, a Sandoz könnyebben tudja elérni küldetését; nevezetesen: globális szinten nagyobb hozzáférést biztosítani a betegek számára a magas minőségű, elérhető árú gyógyszerekhez. A helyi sokszínűség és befogadás marketingprogramok segítenek abban, hogy biztosan eljussunk azokhoz a betegekhez is, akikkel a hagyományos piackutatás rendszerint nem foglalkozik. Ez idáig sokszínűség és befogadás marketingprogramokat indítottunk el Ausztriában, Belgiumban, Brazíliában, Kanadában, Kínában, Egyiptomban, Németországban, Indiában, Olaszországban, Oroszországban, Szlovéniában, Dél-Afrikában, Törökországban és az Egyesült Államokban.
Tisztában vagyunk azzal, hogy már birtokában vagyunk annak a tudásnak, gyakorlatnak és világszerte elérhetőségnek, amivel sikeresek lehetünk. Most egy olyan kultúrát építünk, ami gondolatok, tapasztalatok és perspektívák lehető legszélesebb spektrumán alapul. Előre tekintve, vállalati kultúránk célja, hogy teljesen magáévá tegye a sokszínűség elvét, és csapatunk minden tagját hozzásegítse a sikerhez. Ez a másokkal megosztott elkötelezettség fogja a Sandozt a lehető legjobbá tenni.